Nieuws
Hoteldienst in een ziekenhuis
In 2013 opgericht in Frankrijk, is happytal vandaag in meer dan 35 ziekenhuizen in Frankrijk aanwezig waar het de patiënten, hun naasten en het personeel diensten en producten aanbiedt om hun dagelijkse leven aangenamer te maken en hun comfort te verhogen. Sinds kort huist happytal voor het eerst ook in een Belgisch ziekenhuis: het UMC Sint-Pieter in Brussel.
Aangepaste diensten
Het aanbod van happytal is ruim: fruitmanden, kranten, stomerij, traiteurs voor evenementen, hulp aan huis, wellness, maaltijden, lekkernijen… De producten en diensten werden geselecteerd in functie van de noden.
Het aanbod voor de patiënten en hun familie is erop gericht het hotelcomfort tijdens de hospitalisatie te vergroten en wat rust te brengen in deze niet altijd even makkelijke situatie. Ze kunnen via de onthaalbalie in het ziekenhuis, per telefoon of internet een beroep doen op de hoteldienst zonder tussenkomst van het ziekenhuispersoneel dat zich op zijn zorgmissie kan blijven concentreren. Uiteraard moet het verzorgend team elke bestelling van een patiënt goedkeuren opdat ze verenigbaar zou zijn met de verstrekte zorgen.
Als faciliteerder begeleidt happytal ook patiënten, die dat wensen, om hun parcours te optimaliseren en te helpen met de administratieve stappen. Waar mogelijk zal happytal het werk van het personeel verlichten.
Voor de personeelsleden van het ziekenhuis biedt happytal diensten aan om de combinatie werk en dagelijkse verplichtingen, privé of professioneel, te vergemakkelijken.
Nabij en toegankelijk
Happytal levert binnen redelijke termijnen en selecteert kwaliteitsproducten aan betaalbare prijzen. Bij het uitkiezen van de leveranciers wordt zo veel als mogelijk de voorkeur gegeven aan handelaars uit de buurt.
De hoteldienst past in de filosofie van het ziekenhuis om een zeker comfort te kunnen bieden en tegelijk trouw te blijven aan zijn missie en prioriteit: gezondheidszorgen verstrekken die voor iedereen toegankelijk zijn.